Presentaties

2017

20 apr – Presentatie Netwerkdag Taalspecialisten, LNT (SLO), Utrecht – Schrijfvaardigheid: beoordelen & feedback.

24 mrt – Workshop HU-Conferentie LIST/DENK, Amersfoort – Effectieve feedback op schrijfproducten.

25 jan – Presentatie NOT, Utrecht – Tekster: dé methode voor het leren schrijven van teksten.

2016

13 dec – Workshop voor De Schoolschrijver, Amersfoort – Beter schrijven met Tekster.

28 nov – Presentatie Phace Event, Universiteit Utrecht – Tekster: Entepreneurial pathways of a PhD-student.

2 nov – Presentatie NRO-congres, Amersfoort – Effectief schrijfonderwijs in de bovenbouw van het po & Presentatie genomineerden NRO-VOR-praktijkprijs voor onderzoekers.

12 okt – Lezing Vakconferentie Quadraam, Arnhem – Tekster: Een 10 voor schrijven

7 okt – Workshop voor Het Lerarencongres, Amersfoort – Beestachtig goed schrijven.

28 sept – Workshop voor Conferentie Begrijpend Lezen, Rotterdam – Beestachtig goed leren schrijven met Tekster.

2 sept – Verdediging Proefschrift ‘Bringing Writing Research into the Classroom: The Effectiveness of Tekster, a Newly-Developed Writing Program for Elementary Students’, Universiteit Utrecht.

4-6 juli – Symposium ‘Design principles in instructional writing programs’ voor EARLI SIG Writing Conference, Liverpool, UK – Designing a comprehensive writing intervention program: The focus and mode of instruction.

4-6 juli – Symposium ‘Writing interventions for the upper elementary grades’ voor EARLI SIG Writing Conference, Liverpool, UK – Tekster: A promising approach to improve elementary students’ writing performance.

4-6 juli – Symposium ‘Bridging the research-to-practice gap: Implementing and evaluating writing interventions in classrooms’ voor EARLI SIG Writing Conference, Liverpool, UK – Professional development to support teachers in the implementation of a writing intervention program for elementary students.

25-27 mei – Symposium voor Onderwijs Research Dagen in Rotterdam – Effectief schrijfonderwijs in PO en VO.

25 mei – Lezing voor het ORD programma ‘Kom over de brug!’ in Rotterdam.

11 mei – Workshop voor schrijfonderzoekers in Antwerpen – Hoe een beoordelingsschaal met voorbeeldteksten leidt tot betrouwbare en valide oordelen van tekstkwaliteit.

21 april – Pitch en workshop voor ‘Taal in het po: beleid, wetenschap en praktijk’, i.h.k.v. de Landelijke Netwerkdag Taalspecialisten, Utrecht – Beestachtig goed leren schrijven met Tekster.

2015

12 nov – Workshop voor Onderwijscafé, Pabo, Hogeschool Leiden – ‘Deze tekst kan nog wel wat beter’. Een workshop over het geven van effectieve feedback op schrijfproducten.

25-29 aug – Symposium ‘Improving writing skills in primary education’ voor 16th Biennial Conference EARLI in Limassol, Cyprus – Improving writing skills of students in the upper elementary grades: An experimental intervention study. Powerpoint

23-25 aug – Presentatie voor JURE Conference in Limassol, Cyprus – Improving writing skills of students in the upper elementary grades: An experimental intervention study.
Winnaar Best-of-JURE paper award |
Powerpoint

3-5 juni – Symposium ‘Strategy focused writing interventions in primary education’ voor 10th IAIMTE Conference 2015: Languages, Literatures, and Literacies in Odense, Denmark – Improving writing skills of students in the upper elementary grades: An experimental intervention study.

13 feb – Posterpresentatie UiL OTS event “Learn your Languages!” in Universiteitsmuseum, Utrecht – Improving writing skills of students in the upper elementary grades: An experimental intervention study. Poster NL | Poster ENG

2014

14 nov – Workshop i.s.m. Cito voor conferentie Het Schoolvak Nederlands, Katholieke Hogeschool VIVES Brugge – ‘Ik wist niet dat ik zo goed kon schrijven’. Beestachtig goed leren schrijven in het basisonderwijs. Powerpoint

11 nov – Presentatie ICO Fall School, Blankenberge – Improving the writer, not the text: Effectiveness of teacher feedback for learning to write. Powerpoint

31 okt – Presentatie Anéla najaarsstudiedag Taal en Onderwijs, Universiteit Utrecht – ‘Ik wist niet dat ik zo goed kon schrijven’. Een onderzoek naar het verbeteren van schrijfvaardigheid in het basisonderwijs. Powerpoint

7 feb – Presentatie NWO/NRO conferentie Rekenen & Taal in het Primair Onderwijs, Utrecht – Verbetering van de schrijfvaardigheid van leerlingen in de bovenbouw van het primair onderwijs.

28 aug – Presentatie EARLI SIG Conference on Writing Research, Universiteit van Amsterdam – A letter to Like: How to get good grades for writing.  Poster

27 aug – Presentatie EARLI SIG Conference on Writing Research, Universiteit van Amsterdam – Quality of teacher feedback on writing products. Poster

21 feb – Presentatie conferentie Writing Research Across Borders, l’Université Paris-Ouest, Parijs – Generalizability of text quality scores.  Powerpoint

22 jan – Workshop congres Leerling-docent-interactie bij schrijven in de vakken, Universiteit Utrecht – Effectieve feedback op schrijfproducten. Publicatie

2013

6 juni – Workshop conferentie Schrijven van 1F naar 4F, APS Utrecht – Beoordelen van tekstkwaliteit: schaalbeoordelingen.

27 maart – Presentatie TAALent, Pabo Avans Hogeschool – Verbetering van schrijfvaardigheid in de bovenbouw van het basisonderwijs. 

8 maart – Presentatie tijdens Anéla/VIOT Juniorendag, Rijksuniversiteit Groningen – Generaliseerbaarheid van oordelen over tekstkwaliteit. Powerpoint

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s