Over ons

Monica-WB

Schrijven is communiceren: je schrijft niet voor jezelf, maar om gelezen te worden. Hoe breng je een boodschap over zodat iemand anders je begrijpt?

Dr. Monica Koster is onderzoeker en uitgever van Tekster. Na jaren werkzaam te zijn geweest als remedial teacher in het basisonderwijs is zij in september 2016 cum laude gepromoveerd aan de Universiteit Utrecht op het onderzoek naar de lesmethode Tekster. Binnen dit onderzoeksproject heeft zij zich vooral beziggehouden met het ontwikkelen van de lesmethode en het onderzoeken van de effectiviteit ervan.

Monica Koster | monica@tekster.nl | +31 6 1235 2326

 Renske-WB

Schrijven kun je leren, maar wel met goede ondersteuning! Toets dus niet alleen of een leerling wel of niet kan schrijven, maar geef feedback zodat een leerling zijn tekst nóg beter kan maken.

Dr. Renske Bouwer is onderzoeker en in september 2016 cum laude gepromoveerd aan de Universiteit Utrecht op het onderzoek naar de lesmethode Tekster. Binnen dit project heeft zij onderzocht hoe leerkrachten de kwaliteit van teksten het beste kunnen beoordelen en hoe zij op een effectieve manier feedback kunnen geven. Momenteel is zij werkzaam aan de Universiteit Antwerpen, waar zij als postdoc onderzoek doet naar het betrouwbaar en valide meten van competenties.

Huub Texel juni 2013

Niet alleen de pluskukels moeten beter leren schrijven, maar ook de minkukels moeten erop vooruitgaan.

Prof. dr. Huub van den Bergh is hoogleraar didactiek en toetsing van het onderwijs in de Nederlandse taalvaardigheid aan de faculteit Geesteswetenschappen van de Universiteit Utrecht.