Tekster in de media
- NRO-VOR (02-11-2016): Tekster wint NRO-VOR praktijkprijs 2016.
- PO Management (november 2016, p 31-33): Beter leren schrijven met Tekster.
- De Algemene Onderwijsbond (editie 14, 17-09-2016, p.7): Schrijfvaardigheid op basisscholen kan veel beter.
- NEMO Kennislink (09-09-2016): Eindelijk aandacht voor schrijven op scholen.
- Reformatorische Omroep (radio, 08-09-2016) bij programma StudioCentraal.
- NRC (06-09-2016): Scripties en tentamens vol taalfouten.
- NPO Radio 2 (04-09-2016) in de Hoopvolle Top 100 van het programma Thank God It’s Sunday (item begint bij 25:09).
- Eerdere publicaties …
Dissertatie
- Volledige proefschrift (Engelstalig) ‘Bringing writing research into the classroom. The effectiveness of Tekster, a newly developed writing program for elementary students‘.
- Nederlandstalige samenvatting ‘Schrijfonderzoek naar het klaslokaal. De effecten van Tekster, een nieuw ontwikkeld lesprogramma voor leerlingen in het basisonderwijs‘.
Publicaties in (vak)tijdschriften
- Koster, M. & Bouwer, R. (2016). Tekster, het schrijfonderwijs van de toekomst. Veerkracht, 13(3), 4-7.
- Koster, M., Bouwer, R., & Van den Bergh, H. (2015). Recept voor een rijk gevulde schrijfles. Didactief, 45(9), 24.
- Bouwer, R. & Van den Bergh, H. (2015). Toetsen van schrijfvaardigheid: Hoeveel beoordelaars, hoeveel taken? Levende Talen Tijdschrift, 16(3), 3-12.
- Koster, M. (2014). Nieuwe methode schrijfonderwijs: Tekster. Beter Begeleiden Digitaal, juni 2014.
Publicaties in congresbundels
- Feenstra H., Bouwer R., & Koster, M.(2014). Beestachtig goed leren schrijven in het basisonderwijs. In A. Mottart & S. Vanhooren (Eds.), Congresbundel 28ste HSN-Conferentie (pp. 9-13). Gent: Academia Press.
- Bouwer, R. & Koster, M (2014). Hoe geef je effectieve feedback op schrijfproducten? In J. Evers-Vermeul, H.C.J. de Graaff, H. Schaap & G. van Silfhout (Eds.), Verzamelde werken van Leerling-docent-interactie bij schrijven in de vakken: een ontmoeting tussen wetenschap en praktijk (pp. 28-30). Utrecht: Universiteit Utrecht
Publicaties in wetenschappelijke tijdschriften
- Koster, M., Bouwer, R., & van den Bergh, H. (2017). Professional development of teachers in the implementation of a strategy-focused writing intervention program for elementary students. Contemporary Educational Psychology, 49, 1-20.
- Koster, M., Tribushinina, E., De Jong, P., & Van den Bergh, H. (2015). Teaching children to write: A meta-analysis of writing intervention research. Journal of Writing Research, 7(2), 249-274.
Nominated for ICO best paper award, 2013 - Bouwer, R., Sanders, T., Béguin, A. & Van den Bergh, H. (2015). Effect of genre on the generalizability of writing scores. Language Testing, 32(1), 83-100.